Linux işletim sistemi nedir? Linux dağıtımları nedir?

Linux işletim sistemi nedir?



Linux nedir

Herkesin kullanmış olduğu Windows işletim sistemi hakkında herkesin az veya çok bir fikri vardır.Windows'dan başka işletim sistemlerinin olduğunu sizlere hatırlatmış olayım.Bu yazımda sizlere açık kaynak kodlu bir işletim sistemi olan Linux işletim sistemi nedir Linux dağıtımları nedir gibi sorulara cevap vererek sizleri bilgilendirmeye çalışacağım.


İşletim sistemleri telefonlarda ve bilgisayarlarda kullandığımız işlem yapmamızı sağlayan sistemlerdir.
Bilgisayarlarda en çok kullanılan işletim sistemlerinde ilk sırada yerini koruyan Windows geliyor.Ondan sonra sizlere bu yazımızda anlatmak istediğimiz Linux işletim sistemi gelmektedir. 


Linux Nedir

Diğer işletim sistemlerinden farklı olarak açık kaynak kodlu bir yapıya sahip olan Linux, bir öğrenci olan Linus Torvalds tarafından Finlandiya’da geliştirilmiş ve daha sonra internet üzerindeki çok sayıda programcının katkıları ile bugün yaygın bir şekilde kullanılan bir işletim sistemi haline gelmiştir. Açık kaynak kodlu bir işletim sistemi olması bu kodun ücretsiz olduğu, oluşturduğunuz kodları herkesin görüntüleyerek düzenleyebileceği ve geliştirmesine katkıda bulunabileceği anlamına gelmektedir.

Linux işletim sisteminin en yaygın bilinen özelliği açık kaynak kodlu olması.Bu açık kaynak kodlu olan işletim sistemi kullanan kişinin arka planda hangi kodların çalıştığını rahatlıkla görebildiği anlamına gelmektedir ve kendi kullanımına göre istediği şekilde kişileştirme ve geliştirme yapabileceği demektir.



En Çok Tercih Edilen Dağıtımlar Şunalar:


  • Linux Nane
  • Elementary Os
  • Manjaro
  • Fedora
  • Debian
  • Opensuse
  • Ubuntu
  • Solus
  • Antergos


Her dağıtımın masaüstünde farklı bir etkisi vardır. Bazı kullanıcılar çok modern kullanıcı arayüzlerini (GNOME, Elementary OS ve Pantheon gibi) tercih ederken, bazıları daha geleneksel bir masaüstü ortamını kullanmak isteyebilir .

Daha fazla bilgi öğrenmek için Linke tıklayınız ve Vikipedi sayfasından daha fazla bilgi alabilirsiniz.



Yorum Gönder

0 Yorumlar